Link til Stjørdal Golfklubb

Selbu golfklubb benytter Stjørdal golfbane som sin hjemmebane.

Stjørdal Golfklubb ble stiftet 11.03.1996. Fra en beskjeden oppstart med aktiviteter på Tangen industriområde i 1996, har klubben gjennomgått en rivende utvikling på relativ kort tid. I 1997 fikk klubben sin egen treningsgreen og Drivingrange, og i -98 fulgte klubben opp med innvielse av egen 6-hulls bane. Alle aktiviteter og etableringer er knyttet opp i mot området i Stokkanhaugan, som ble vedtatt regulert til golfformål sommeren 1998. Grøntkort ble i dette året utstedt i egen regi og de forskjellige komiteer kom i virksomhet samtidlig med at medlemstallet steg til over 300. Klubben åpnet sin 18-hulls bane 17. Juni 2000 som var Midt-Norges første i sitt slag. Restaurant, Proshop, klubbens kontorer og kurslokaler ligger i driftsbygningen på gården Østre Stokke. Gården er i høyeste grad med på å underbygge den fine atmosfæren område og klubben har. Stjørdal Golfklubb er i dag en levende klubb med over 1.000 medlemmer pr.31.12.2010, derav 128 i alderen 5-19 år. I tillegg kommer 23 bedrifter som har bedriftsandeler, samt 32 bedrifter som er samarbeidspartnere i klubben, disse utgjør 26 medlemmer som kommer i tillegg. Stjørdal Golfklubb har stått som arrangør av A-Tour, Finale Nordea Pairs , NM Junior og Titleist Tour, NM Senior pluss et stort antall regionale turneringer. Klubben fikk også tildelt NM for 1 Divisjon i 2008.

18 hullsbanen

Stjørdal Golfklubb har i dag 2 baner på henholdsvis 18- og 6 hull. 18 hullsbanen ble ferdigstilt og offisielt åpnet 17.juni 2000 av daværende styreformann Thor Glad Jackobsen og golfpro Per Haugsrud. Banen ligger idyllisk til sørvendt med utsikt over Stjørdal sentrum og Trondheimsfjorden.Kun 5 minutters kjøring fra Værnes lufthavn og bare 25 minutters kjøring på motorvei fra Trondheim. Banen har 18 hull og har både dame og herre tee. Banen er 5.790 meter fra herretee og 4.850 fra dametee. Det er også provisoriske klubbhcp tee på hvert hull og da er banen ca. 3.100 meter. Golfbanen er definert som en parkbane. På grunn av den gunstige beliggenheten er alltid Stjørdal Golfklubb en av de første i Midt-Norge som åpner for sesongen, normalt medio April og sesongen varer som regel til slutten av Oktober. Teknisk er banen bra med førsteklasses teesteder og fairways og greener. Banen er åpnent døgnet rundt for medlemmer og samarbeidspartnere så lenge dagslyset tillater det. For greenfee spillere er banen åpnen for spill mellom 08:00 og 20:00 hver dag.
6 hullsbanen

Stjørdal Golfklubb har i lengre tid planlagt en korthullsbane og er veldig fornøyd med at vi som første klubb i Midt-Norge kan tilby våre medlemmer og samarbeidsbedrifter i første omgang en provisorisk 6 hulls banen med par 3 hull fra 30 til 100 meter. Banen åpnet i slutten av Juni08 oghar pr.datomatter på utslagsted og vintergreener. Banen vil være komplett med gresstee og greener og vanningsanlegg i løpet av neste planperiode som er 2011-2016. Banen vil ikke bli hcp regulerende. I tillegg til at dette vil ha stor betydning for klubbens rekrutterting. vil også banen være viktig med tanke på kick off for bedrifter og lignende. Banen vil også være viktig for klubbens satsning på grønn glede som ombefatter inkludering av bevegelseshemmede og andre med spesielle behov. Banen vil også være en viktig treningsarena for vår elitegruppe.

Klubbhus

Stjørdal golfklubb sitt klubbhus ligger i den gamle driftsbygningen på gården Østre Stokke. Gården og klubbhuset er i aller høyeste grad med på å underbygge den fine atmosfæren område og klubben har.

Toaletter/garderoer:
Klubben disponerer 4 toaletter inkludert 1 handikapptoalett, samt garderober.

Treningsanlegg

Stjørdal Golfklubb har drivingrange, puttegreen og chippeområde.